Літературне читання

Тема: Сторінки з життя Любов Забашти.  Пейзажна лірика. Любов Забашта « Біле свято зими».
Мета: ознайомити учнів з творчістю Л.Забашти; вдосконалювати навички свідомого виразного читання віршованих творів; розвивати уяву, фантазію, вміння аналізувати прочитане і робити висновки; збагачувати словниковий запас учнів; сприяти розвитку читацьких інтересів; виховувати любов до поетичного слова
Обладнання: презентація до уроку, сніжинки, картки зі словами, підручник, прислів’я.
Хід уроку
І. Організація класу ( слайд 2, 3)
1. Привітання
2. Очікування
- Я очікую, що ви будете організованими, активними, працьовитими і уважними.
- А що ви очікуєте від уроку?
- Як говорить народна мудрість «Хто багато читає, той багато знає»
ІІ. Мовленнєва розминка ( слайд 4-12)
1.     Вправи для дихання
2.     Гра « Читай навпаки» (слайд 13)
3.      Гра «Відгадай предмет за ознаками»
Білий, пухнастий, мякий - … (сніг)
Холодна, люта, морозна - … (зима)
Злий, тріскучий, лютий - … (мороз)
Ніжна, холодна, прозора -…..( сніжинка)
III. Мотивація навчальної діяльності.
- На уроках літературного читання ми з вами почали вивчати дуже цікавий розділ, який називається «Поетична скарбничка». Скарбничка – це скринька, в якій зберігається щось цінне. ( слайд14)
У нашій скарбничці зберігаються вірші відомих українських поетів та письменників. Тож давайте пригадаємо їх. Пограємо у гру «Знайди автора». Я читаю рядки вірша, а ви називаєте автора.
ІV. Перевірка домашнього завдання
1.Гра «Знайди автора».
·        Тихесенько вітер віє, степи, лани мріють, між ярами, над ставами верби зеленіють. ( Т.Шевченко)
·        Барвіночку мій хрещатий,зелений,дрібний, ой, як ж тебе викохала, хороший, рясний …( Л.Українка)
·        Біга зайчик-скакунець, в затишок тікає. А зима на помелі зайця доганяє.          ( Олександр Олесь)
·        Білесенькі сніжиночки, вродились ми з води; легенькі,як пушиночки, спустилися сюди.( Микола Вороний)
V. Повідомлення теми уроку
- Сьогодні познайомимося ще з однією українською письменницею, яка тонко відчуває красу природи. Її поетичні рядки переливаються різними кольорами, випромінюють радість і ніжність. А ім’я  цієї письменниці Любов Забашта. ( слайд 15)
   VІ  . Сприймання й усвідомлення нового матеріалу
1. Біографічна довідка.
( Слайд 16) - Любов Василівна Забашта – поетеса, драматург, прозаїк – народилася в місті Прилуки на Чернігівщині у 1918 році. З дитинства дівчинка полюбила поезію, пісню і, будучи третьокласницею, вже почала складати вірші.
( Слайд 17) 1935 року на обласній нараді молодих літераторів у Чернігові молоду талановиту Любу підтримав видатний поет Павло Тичина. Це окрилило дівчину. Вона читала вірші про квіти, природу  і дівочі мрії.
Уперше твори Любові Забашти були надруковані в газеті «Правда Прилуччини».
-         І сьогодні на уроці ми прочитаємо вірш авторки « Біле свято зими»
 ( слайд 18)
-         А про яку пору року йтиметься у вірші? ( слайд 19)
3. Виразне читання вірша вчителем
- Чому автор назвала так свій вірш?
Справді ці поетичні рядки переливаються різними кольорами, випромінюють радість і ніжність.
Фізкультхвилинка
4) Словникова робота (слайд 20-23)
- Перш, ніж прочитати вірш, навчимося правильно читати слова та дізнаємося їх значення.
5)Самостійне  читання вірша учнями
6) Читання вірша «ланцюжком» за строфами.
- Чому поетеса назвала сніги пуховими?
- Чому сніги засвітилися червонястим і жовтим?
- Хто зустрічає біле свято зими?
7. Вправа « Дощик» ( Читання: тихо – голосніше – голосно )
8.Вправа « День-ніч» ( на слові « день» учні читають, на слові « ніч» заплющують очі, знову« день» - продовжують читати)
9. Робота в групах
1. Нагадування правил роботи в групі
2. Виконання завдання.
1 група: Гра «Добери слово».
- До слова – назви предмета оберіть слово – назву дії.
Снігурі                                     застрибали
Санчата                                 летять
Ялинки                                     хитають
Малята                           біжать
Сніги                             засвітилися
2 група: Гра « Влучні слова»
-         До слова ЗИМА вибрати ті, які асоціюють з ним.
3 група: Гра « Склади прислів’я»
- Із розрізаних букв скласти прислів’я про зиму
Вказати час
10. Перевірка робити в групах ( слайд 24-26)
- Якщо вірно, поплескайте  у долоні.
- А зараз ми прочитаємо вірш в малюнках
9. Малюнкове читання. ( слайд 27-31)
VІІ. Підсумок урок
1.Гра «Інтервю»
- Як називається вірш , який читали на уроці?
- Хто автор вірша « Біле свято зими»?
- Чому вірш має таку назву?
- А з чого складається сніг?
- До нас теж прилетіли сніжинки.
- Хто працював на уроці із задоволенням ,кому сподобався урок  намалюйте сніжинці посмішку.
VII. Домашнє завдання (слайд 32)
Підготувати виразне читання вірша с. 70
Завдання на вибір
Ø Намалювати малюнок до вірша.    
Ø Вивчити напамять

Немає коментарів:

Дописати коментар