Літературне читання
Тема: Сторінки з
життя Любов Забашти. Пейзажна лірика.
Любов Забашта « Біле свято зими».
Мета: ознайомити учнів з творчістю Л.Забашти; вдосконалювати
навички свідомого виразного читання віршованих творів; розвивати уяву,
фантазію, вміння аналізувати прочитане і робити висновки; збагачувати
словниковий запас учнів; сприяти розвитку читацьких інтересів; виховувати любов
до поетичного слова
Обладнання: презентація до уроку, сніжинки, картки зі словами,
підручник, прислів’я.
Хід уроку
І. Організація
класу ( слайд 2, 3)
1. Привітання
2. Очікування
- Я очікую, що ви будете організованими, активними, працьовитими і
уважними.
- А що ви очікуєте від уроку?
- Як говорить народна мудрість «Хто багато читає, той багато знає»
ІІ. Мовленнєва
розминка ( слайд 4-12)
1.
Вправи для дихання
2.
Гра « Читай навпаки» (слайд 13)
3.
Гра «Відгадай
предмет за ознаками»
Білий, пухнастий, м’який - …
(сніг)
Холодна, люта, морозна - … (зима)
Злий, тріскучий, лютий - … (мороз)
Ніжна, холодна, прозора -…..( сніжинка)
III. Мотивація навчальної діяльності.
- На уроках літературного читання ми з вами почали вивчати дуже цікавий
розділ, який називається «Поетична скарбничка». Скарбничка – це скринька, в
якій зберігається щось цінне. ( слайд14)
У нашій скарбничці зберігаються вірші відомих українських поетів та
письменників. Тож давайте пригадаємо їх. Пограємо у гру «Знайди автора». Я
читаю рядки вірша, а ви називаєте автора.
ІV. Перевірка
домашнього завдання
1.Гра «Знайди автора».
·
Тихесенько
вітер віє, степи, лани мріють, між ярами, над ставами верби зеленіють. (
Т.Шевченко)
·
Барвіночку
мій хрещатий,зелений,дрібний, ой, як ж тебе викохала, хороший, рясний …(
Л.Українка)
·
Біга
зайчик-скакунець, в затишок тікає. А зима на помелі зайця доганяє. ( Олександр Олесь)
·
Білесенькі
сніжиночки, вродились ми з води; легенькі,як пушиночки, спустилися сюди.(
Микола Вороний)
V. Повідомлення теми уроку
- Сьогодні познайомимося ще з однією українською
письменницею, яка тонко відчуває красу природи. Її поетичні рядки переливаються
різними кольорами, випромінюють радість і ніжність. А ім’я цієї письменниці Любов Забашта. ( слайд 15)
VІ . Сприймання й
усвідомлення нового матеріалу
1. Біографічна
довідка.
( Слайд 16) - Любов Василівна Забашта – поетеса,
драматург, прозаїк – народилася в місті Прилуки на Чернігівщині у 1918 році. З
дитинства дівчинка полюбила поезію, пісню і, будучи третьокласницею, вже почала
складати вірші.
( Слайд 17) 1935 року на обласній нараді молодих
літераторів у Чернігові молоду талановиту Любу підтримав видатний поет Павло
Тичина. Це окрилило дівчину. Вона читала вірші про квіти, природу і дівочі мрії.
Уперше твори Любові Забашти були надруковані в газеті
«Правда Прилуччини».
-
І
сьогодні на уроці ми прочитаємо вірш авторки « Біле свято зими»
( слайд 18)
-
А
про яку пору року йтиметься у вірші? ( слайд 19)
3. Виразне читання вірша вчителем
- Чому
автор назвала так свій вірш?
Справді ці поетичні
рядки переливаються різними кольорами, випромінюють радість і ніжність.
Фізкультхвилинка
4) Словникова робота (слайд 20-23)
- Перш, ніж прочитати вірш, навчимося правильно читати
слова та дізнаємося їх значення.
5)Самостійне читання вірша учнями
6) Читання вірша «ланцюжком» за
строфами.
- Чому поетеса назвала сніги пуховими?
- Чому сніги засвітилися червонястим і жовтим?
- Хто зустрічає біле свято зими?
7. Вправа « Дощик» ( Читання:
тихо – голосніше – голосно )
8.Вправа « День-ніч» ( на слові
« день» учні читають, на слові « ніч» заплющують очі, знову« день» -
продовжують читати)
9. Робота в групах
1. Нагадування правил роботи в
групі
2. Виконання завдання.
1 група: Гра «Добери слово».
- До слова – назви предмета оберіть слово – назву дії.
Снігурі застрибали
Санчата летять
Ялинки хитають
Малята біжать
Сніги засвітилися
2 група: Гра « Влучні слова»
-
До
слова ЗИМА вибрати ті, які асоціюють з ним.
3 група: Гра « Склади
прислів’я»
- Із розрізаних букв скласти прислів’я про зиму
Вказати час
10. Перевірка робити в групах ( слайд 24-26)
- Якщо вірно, поплескайте у долоні.
- А зараз ми прочитаємо вірш в малюнках
9. Малюнкове читання. ( слайд 27-31)
VІІ.
Підсумок урок
1.Гра
«Інтерв’ю»
- Як називається вірш , який читали на уроці?
- Хто автор вірша « Біле свято зими»?
- Чому вірш має таку назву?
- А з чого складається сніг?
- До нас теж прилетіли сніжинки.
- Хто працював на уроці із задоволенням ,кому сподобався
урок намалюйте сніжинці посмішку.
VII. Домашнє
завдання (слайд 32)
Підготувати виразне читання вірша с. 70
Завдання на вибір
Ø Намалювати малюнок до вірша.
Ø Вивчити напам’ять
Немає коментарів:
Дописати коментар